כנס המסעדנות, הכנס הגדול והמקצועי בישראל לבכירים ומקבלי החלטות בענף המסעדנות, חגג השנה עשור עם נושאים מגוונים שעמדו על הפרק, עם פאנלים של מיטב אנשי הקולינריה, חיי הלילה, משלוחים, בריאות ועוד, לצד דוכני אוכל ושירותים חדשניים ואנחנו היינו שם כדי לספר לכם על מגוון החידושים המעניינים.
הכנס, בו השתתפו מעל 1,200 בכירים ומקבלי החלטות מתחום המסעדנות, ביניהם: שפים, בעלי מסעדות, בכירים מענפי המזון והתיירות, זכיינים, בעלי בתי מלון ועוד, העלה על הבמה נושאים חשובים עימם מתמודדים בענף המסעדנות בעת מלחמה, והוא הוקדש להתגייסות למען מסעדני ישראל.
במהלך הכנס חולקו פרסים לקטגוריות שונות, ביניהם פרס מרגש בקטגוריית ״גיבורי מלחמה״ שהוענק לאיריס חיים, אימו של יותם חיים ז״ל.
בהגיענו לכנס, תחילה טעמנו מהמוצרים החדשים של מותג ״גרופר״, המותג שהביא לנו עד כה שתייה מוגזת מרכיבים טבעיים בלבד, מביא לשוק סדרת מיצים העשויים מפירות בלבד וכן סדרה חדשה המכילה אלכוהול. עד כה טעמנו את המיץ תפוח-תפוז-גזר והוא נפלא-נפלא! מומלץ!
בנוסף למותג גם רצועות ליש - מעין ממתק לדר העשוי רכיבים טבעיים בלבד. טעמתי את המנגו והוא מצויין ממש! נפלא לט״ו בשבט אבל גם כחטיף מתוק, טעים ויחסית בריא מפאת רכיביו הטבעיים.
לאחר מכן הגענו לדוכן של מרינה. מרינה המזוהה עם הפטריות, כבר מזמן התפתחה עם מוצרים איכותיים ומעולים, ביניהם בורגר צמחוני מפטריות ועכשיו גם נקניקיות העשויות פטריות וחלבון סויה, שניהם מעולים!
מתחם גדול הוקצה למותג Kiroskay, המתמחה בציוד למסעדות ומטבחים, והינו היבואן והמשווק של הבלעדי של מותגים כ-Taylor,PizzaMaster ועוד. טעמנו את הפיצה המעולה מהתנור המקצועי בו מותקנת אבן שמוט בתחתית התא, וכן גלידה נפלאה שיוצאת במרקם רך, סופט, כמו חוטים של יום העצמאות, רק רכים, אכילים וטעימים במכונת הגלידה ספגטי שלהם.
חידוש נפלא נוסף הוא הגלידות הטבעונית של באבא בן (Baba Ben). הגלידות המיוצרות בדימונה בישראל, הינן על בסיס קוקוס וסויה. ניסינו את גלידת השוקולד וגלידת האגוזים ושניהם פשוט מעולות!
לאחר מכן הגענו לדוכן של אור שוקרון, פיינליסטית הקינוח המושלם, משחקי השף עונה 7, שהגיעה עם מבחר מקינוחיה היפהפיים של המותג שלה - Oryosss, מהם דגמתי את עוגת השוקולד המוסית והטעימה המשחקת בין טעם מתוק למלוח.
בדונה איטליה ממשיכים לחדש והפעם עם פיצה איטלקית כשרה לפסח, לאוכלי קטניות. את הפיצות של דונה איטליה, ניתן להכין בתנור של החברה, שם תוך 3 דקות תקבלו פיצה מוכנה בקלי קלות.
כנס המסעדנות -SE , הקים מתחם עוטף לעידוד וצמיחה של עסקים שמנסים לשרוד מהעוטף והצפון, כאשר אחד הדוכנים המרגשים בעיני היה הדוכן עם הבירה של תומר ז״ל. גיבור ישראל שנפל ב7.10.23.
תומר נגר שירת בחטיבת גולני, גדוד 51, והיה מבין הראשונים שנתקלו במחבלי חמאס בכיסופים. תומר נלחם לבדו מעמדת הבונקר המצויה מחוץ למוצב, הגן על חבריו וחיסל מחבלים רבים עד שאזלה לו התחמושת - 675 כדורים. לאחר מכן, הוא נפל בקרב, אך גבורתו העניקה לחבריו לגדוד זמן יקר להתארגן ולהדוף את מחבלי הנוחבה.
מכיוון שתומר אהב בירה, משפחתו החליטה להנציח אותו עם קולקציית בירה על שמו. כל הרווחים ממכירת הבירה מועברים לנוער בסיכון.
כאמור, במהלך הכנס התקיימו מגוון פאנלים, ביניהם:
- פאנל ״שוק המשלוחים לאן״ – איך תתמודד התעשייה עם כשל השוק שיצרה וולט – בהנחיית לירן שבתאי ובהשתתפות דניאל רחמים מנכ״ל ומייסד קבוצת משלוחה ושף יהונתן בורוביץ׳ יו״ר משותף מסעדנים חזקים יחד.
- איך לנהל עסק גם בזמן המחלמה – ברנרדו בלחוביץ, מבעלי קבוצת קפה גן סיפור ואיתן זינגר מנכ״ל סיבוס ידברו על איך להמשיך לנהל מסעדות ואף לצמוח בשנה מלאת אתגרים.
- פאנל "שפים בין מלחמות״ – בהנחיית נדב בורנשטיין ובהשתתפות שף מושיק רוט, שף שגב משה, שפית רותי רוסי ושפית קונדיטורית קרן קדוש.
- פאנל קיימות וצמצום מזון בהנחיית שף רז רהב ובהשתתפות שפית שיראל ברגר.
- פאנל ״איך הופכים מסעדה להכי מדוברת״ – בהנחיית נדב בורנשטיין ובהשתתפות המשפיעניות לירן רוזן, אפרת רענן ובתיה סורק.
- מהפכת רפורמת משרד הבריאות בהשתתפות ד״ר שרון אלרעיפרייס (ראש חטיבת בריאות הציבור במשרד הבריאות).
-פאנל בנושא התהפוכות בשוק חיי הלילה – ״פיין דינינג אווט, ברי יין אין״ – בהשתתפות דויד טור, יזם חיי לילה, עומר עוז , מייסד ויו״ר קבוצת NOX ורז אבידן מקבוצת האחים אבידן.
תומר מור, מנכ״ל מסעדנים חזקים ביחד: ״השנה תעשיית המסעדנות גאה לקחת חלק בכנס המסעדנות שחוגג עשור. השנה כמו השנים האחרונות הייתה מאתגרת מאין כמותה לתעשיית המסעדנות בהרבה גזרות, אך כמו תמיד המסעדנים והמסעדניות שלנו הם חלק מתעשייה של יזמים ואנשי מעשה שתמיד מתמודדים עם הקשיים באופן מעורר השראה ועושים מהלימון לימונדה לרווחת העובדים והלקוחות. מסעדנים חזקים ביחד, שותפה לתוכן הכנס ופעלה גם השנה בשיתוף SE להביא תוכן רלוונטי, אקטואלי ומעורר השראה למעל 1,500 המסעדנים שיקחו חלק בכנס. השנה השמחה לא שלמה כל עוד כל החטופים לא עימנו בבטחה ונשים דגש על החשיבות להחזיר את כל החטופים הביתה בשלום ובמהרה!״
וקצת נתונים מעניינים מסקר שערכה חברת אונטופו:
"כמי שמנהלים את ההזמנות של רוב המסעדות בישראל, אנחנו רואים באונטופו את מדד מצב הרוח של הישראלים משתנה בזמן אמת", אומר דניאלמוסטקי, מנהל הפעילות של אונטופו בישראל.
עוד הוא אמר כי: "השנה החולפת הייתה רצופה תנודתיות חדה – שבועות של יציאות מוגברות למסעדות לצד שבועות של ביטולים וירידה חדה בהזמנות. הסקר שלנו מצביע על כך שהשנה הקרובה צפויה להיות אפילו מאתגרת יותר. החשש בקרב המסעדנים כפול: מצד אחד, ירידה בתנועת הסועדים המקומיים בשל יוקר המחיה והגידול בנסיעות לחו״ל; מצד שני, היעדר תיירות נכנסת – כבר שנה שלישית ברציפות. רק שליש מהמסעדנים מגדירים את העסק שלהם יציב, והיתר מתמודדים עם צעדים דרסטיים, קיצוצים והתייעלות. ובכל זאת, יש לא מעט אופטימיות בשטח– אנחנו פוגשים מסעדנים שלא מוותרים, ממשיכים להמציא את עצמם מחדש, בונים שיתופי פעולה, ומשקיעים יותר מתמיד בשיווק ובחדשנות".
תקשורתי-עסקי
• 63% מהמסעדנים חוששים מהשפעת יוקר המחיה והמע״מ עלהיציאה למסעדות.
• 68% חוששים מהשפעת העלייה בנסיעות לחו"ל על תנועתהאורחים במסעדות בישראל.
WOLT
• 63% לא שינו את פעילותם.
• 26% התחילו לעבוד במקביל עם המתחרים.
• 10% עזבו את Wolt לחלוטין.
אתגרים
68% מהאזכורים קשורים לכוח אדם – גיוס, עלות, ומחסור באנשי מקצוע.
• • 28% – גיוס והכשרת כוח אדם
• • 21% – עלות כוח אדם
• • 19% – מחסור באנשי מקצוע איכותיים
רק • 8% – רגולציה ורשויות מקומיות
35% מרגישים שהמצב הכלכלי מסוכן אך מקווים לשרוד עם שינויים והתייעלות.
30% מציינים שהעסק דורש צעדים דרסטיים כדי לשרוד.
3% חוששים שהמסעדה תיאלץ להיסגר.
רק 31% מציינים כי העסק שלהם יציב.
כדי להישאר רווחים:
25% העלו מחירים.
20% הפחיתו עובדים במשמרות.
17% ויתרו על רווח אישי.
12% עברו לספקים זולים יותר.
9% לא ביצעו שינויים מהותיים.
7% גייסו כספים או לקחו הלוואות.
כשרות:
52% מהמסעדות הן כשרות.
35% אינן כשרות.
7% אינן כשרות אך שוקלות להפוך לכשרות.
5% ויתרו על כשרות בגלל העלויות.
1% הן כשרות אך שוקלות להפוך ללא כשרות.
אתגרים בשיווק
18% מסכימים שאין להם עם מי להתייעץ בנושאי שיווק וניהול עסקי.
35% מסכימים שמגוון הפלטפורמות והכלים הדיגיטליים מקשה עליהם לנהל את השיווק.
29% מסכימים שאין להם מספיק ידע שיווקי כדי לנהל את השיווק של המסעדה.
ערוצי שיווק האפקטיביים לדעת המסעדנים:
38% נעזרים בפייסבוק/אינסטגרם.
24% עובדים עם משפיענים ויוצרי תוכן.
14% נעזרים בקידום בגוגל (SEO / ממומן).
10% משתמשים ב-SMS, וואטסאפ או דיוור ישיר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
Thank you for commenting!
Really enjoy hearing from you!
תודה על שהגבתם! מאוד שמחה לשמוע מכם!